Autor Wątek: LPG instalowanie  (Przeczytany 4933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lutego 14, 2019, 17:50:15 pm
Przeczytany 4933 razy

Offline niva 2005

witam szanowne grono. otoz jak w temacie chce zalozyc lpg do mej nivki. gdzie zamontowac butle? jaki parownik?
na co zwrocic uwage?
moze jakies foto zobacze ..?
pzdr
lada niva 1700 i 2005 
 

Lutego 16, 2019, 11:55:24 am
Odpowiedź #1

Offline Danieljs

Dyskusję na temat jakich komponentów użyć znajdziesz tutaj (chyba że nie chcesz sekwencji, ale zważywszy na to że masz wielopunktowy wtrysk nie brałbym instalacji mieszalnikowej pod uwagę):
https://lpg-forum.pl/lada-niva-1-7i-jaka-instalacje-zalozyc-t18541.html?hilit=niva
Butlę wsadziłbym pod bagażnik (wymagana przeróbka ukł. wydechowego).
Gdybyś chciał robić zakupy przez interneto to polecam phjacus.pl - dobry kontakt, dobre ceny, i szybka wysyłka, w razie wystąpienia problemu szybko go rozwiązują; warto założyć konto, bo ceny są minimalnie niższe niż te widoczne bez logowania
Montować chcesz sam czy zlecić gazownikowi?
Pozdrawiam
 
Podziękowali za ten post: niva 2005, satyr3

Lutego 16, 2019, 22:29:41 pm
Odpowiedź #2

Offline Apollo13_2010

Do MPI tylko sekwencja szkoda zachodu ze starszymi generacjami. Niewielka oszczędność przy zakupie w porównaniu z późniejszymi ustawieniami i komplikacjami w użytkowaniu. Montaż można pod podwoziem chociaż to trochę zabawy z wydechem i pasowało by tak zrobić jak w wersjach na Francję z dodatkową blachą osłonową. Natomiast największym mankamentem butli pod podwoziem jest przesunięcie tłumika końcowego. Ja widziałem dwa rozwiązania i w sumie oba średnio bezpieczne dla tłumika w terenie: 1. tłumik końcowy umieszczony pod progiem z wydechem przed tylnym kołem jak w dostawczaku 2. tłumik po przeciwnej stronie tłumika środkowego z przedłużką wydechu do tyłu. Oba rozwiązania na zdjęciach znalezionych w necie bo z żywego okazu nie mam bo jak oglądałem na komisach to nie robiłem zdjęć. Ja osobiście mam w bagażniku za tylną kanapą troszkę to przeszkadza w wykorzystaniu całej przestrzeni bagażowej po złożeniu kanapy ale w terenie spisuje się chyba najlepiej bo tłumik końcowy jest ustawiony fabrycznie i schowany za wzmocnieniem haka holowniczego (teoretycznie mniejsza szansa by go urwać).
 
Podziękowali za ten post: niva 2005

Lutego 17, 2019, 09:51:37 am
Odpowiedź #3

Offline niva 2005

dziekuje za odpowiedzi .to widze ze nie takie to proste. chce miec jak najwiecej przestrzenie bagazowej . co do terenu to nie tak bardzo gleboko wjezdzam ale.....sam tego nie bede robil musi gazownik to zrobic  by moc zalegalizowac . koszty sie pewnie powieksza od zwyklego standartowego montazu?
pzdr..
 

Lutego 17, 2019, 11:10:08 am
Odpowiedź #4

Offline Danieljs

Cytuj
pasowało by tak zrobić jak w wersjach na Francję z dodatkową blachą osłonową.
Wg mnie osłona jest zbędna. Należy dobrać butlę, by nie wystawała poza elementy konstrukcyjne samochodu co samo w sobie zabezpieczy butlę, a wydaje mi się, że przy zahaczeniu butlą o coś (oczywiście ekstremalnie mocno) prędzej wyrwie butlę z mocowań niż ją uszkodzi.

Cytuj
sam tego nie bede robil musi gazownik to zrobic  by moc zalegalizowac . koszty sie pewnie powieksza od zwyklego standartowego montazu?
Teoretycznie nie możesz tego zrobić sam i nie możesz znaleźć gazownika, który wyda na to kwitek :oczko2:
Jeśli gazowik zajmuje się tylko montażem a  nie działa w ramach warsztatu to prawdopodobnie nawet nie będzie hciał zabierać się za przeróbkę tłumika i będziesz musiał dostarczyć samochód z przygotowanym miejscem pod butlę.

Apropo tłumika to ja bym się zastanawiał nad wywaleniem ostatniego tłumika i wsadzeniem uniwersalnego za ok. stówkę z allegro. Powinien ładnie się zmieścić wzdłuż samochodu maksymalnie z boku zostawiając tym samym miejsce na butlę. Wtedy można ewentualnie na butlę nakleić ekran cieplny i gotowe.

Co do samego montażu u gazownika, to warto wybrać sprawdzonego i polecanego gazownika, aby po montażu cieszyć się instalacją i nie mieć samych problemów. Chyba najważniejsze aspekty to komplet dokumentów, zdjęcie kolektora dolotowego do nawiertów + nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i pod podobnym kątem, montaż butli do jazdy do przodu, strojenie instalacji w warunkach drogowych lub hamowni (a nie sama autokalibracja).
Pozdrawiam
 
Podziękowali za ten post: niva 2005

Lutego 17, 2019, 12:46:27 pm
Odpowiedź #5

Offline niva 2005

aby nie ruszac tlumika to pozostaje butle umiescic w bagazniku..hm to upraszcza sprawe montazu. co do tlumika no tak u mnie trudno znalesc kogos kto by sie tego podjal..bo sam montaz butlii reszty. no problem  przy tlumiku jest u mnie sonda ..21214-20 taki jest nr tlumika ..
pzdr
 

Lutego 17, 2019, 23:35:53 pm
Odpowiedź #6

Offline OSARRO

Moim zdaniem o ile w tych montażach butli pod spodem bedzie ona w miare bezpieczna to na pewno przy zawisnieciu uwalimy tłumik... Łada to nie traktor i przeswit nie jest imponujacy. Mala butla ok 40l wzdluz bagaznika i problem z głowy bo w poprzek zajmie wiecej miejsca.
1,7 MPI 2008r
 
Podziękowali za ten post: niva 2005

Lutego 18, 2019, 08:22:02 am
Odpowiedź #7

Offline niva 2005

Moim zdaniem o ile w tych montażach butli pod spodem bedzie ona w miare bezpieczna to na pewno przy zawisnieciu uwalimy tłumik... Łada to nie traktor i przeswit nie jest imponujacy. Mala butla ok 40l wzdluz bagaznika i problem z głowy bo w poprzek zajmie wiecej miejsca.
mysle mala butla w bagazniku rozwiaze sprawe. .tylko zostanie mniej miejsca w bagazniku. jak wyglada mntaz parownika ??  i tu tez jest problem? kolo zapasowe jest przy silniku .
pzdr
 

Lutego 18, 2019, 19:20:33 pm
Odpowiedź #8

Offline basior6977

Parownik po stronie Aku😀
 
Podziękowali za ten post: niva 2005

Lutego 24, 2019, 14:53:38 pm
Odpowiedź #9

Offline MateuszEm

Tłumik końcowy istotnie wisi dość nisko (zdjęcie jak u mnie to jest)   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ] , Rantem łatwo o coś zaczepić i go uszkodzić (jak się faktycznie w terenie tarzasz/zamierzasz).  Miałem butle pod podłogą i tu żadnego problemu. Prędzej hak oberwie niż butla. Póki co, mam zdemontowany cały zawór/butle i przewody. Ciągle się zastanawiam czy wpakować małą butle do środka, czy zupelnie się pozbyć lpg...  wagowo całkiem sporo zyskałem jak wywaliłem kanapę, wspornik butli/hak
i butle, zwłaszcza w kontekście wagi całego auta.
 
Podziękowali za ten post: niva 2005

Lutego 24, 2019, 16:27:39 pm
Odpowiedź #10

Offline tirek

Ja u siebie zrobiłem coś na wzór tego
 
Podziękowali za ten post: niva 2005

Kwietnia 23, 2019, 19:30:20 pm
Odpowiedź #11

Offline niva 2005

witam. niva poszla do gazu.butla pod spodem tlumik przesuniety bedzie.STAG bedzie . obaczymy jak wyjdzie .pozniej jak zrobione bedzie zapodam info.
pzdr
 

Maja 13, 2019, 16:09:45 pm
Odpowiedź #12

Offline niva 2005

witam.  auto zagazowane. STAG 200  GoFast ..butla pod spodem z tylu. i hula.. musze sie nauczyc programowania tego ustrojstwa by moc byc niezaleznym od gazownkiow. na dzien dzisiejszy ma spalanie LPG 20 litrow. czy nie za duzo??
pzdr
 

Maja 14, 2019, 10:50:07 am
Odpowiedź #13

Offline Medyk

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Auto: brak
Jeśli na asfalcie i masz sprawny uklad zaplonowy to moim zdaniem dużo. Znajomy w wersji na wielowtrysku w miescie spala ok 13l. Chyba ze masz jakies szerokie kapcie.  Takie spalanie mialem w mojej nivce na wersja 21213 z gaznikiem i instalacja pierwszej generacji z rozregulowanym zapłonem i uszkodzonym parownikiem.
 

Maja 14, 2019, 18:10:12 pm
Odpowiedź #14

Offline niva 2005

witam. kapcie typowe dla nivy terenowe voltairy .  model nivy 1.7 wtrysk
i mysli kolega ze mozna cos ztym zrobic meczyc gazownika?/
pzdr