Autor Wątek: LOŻYSKA PIASTY - POMOCY  (Przeczytany 756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marca 07, 2019, 09:34:41 am
Przeczytany 756 razy

Offline EmilWuu

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Imię: EmilWuu
  • Auto: Niva 1.6 92r.
Jak mocno dokrecac po wymianie łożysk w piastach ? I jakie średnicę i skok ma gwint przegubu zewnetrznego? Muszę poprawić gwint
 

Listopada 23, 2020, 22:26:22 pm
Odpowiedź #1

Offline Graz185

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Imię: Karol
  • Auto: Niva 1,7i 2009r + RR Sport
Witam!

Odświeżam temat łożysk przednich. Prawdopodobnie u mnie są do wymiany. Przy prędkości 40-50 km/h jest duży huk i wycie w aucie. Swoją drogą opony które będę zmieniał, ale podejrzewam też łożyska. I teraz pytanie do forumowiczów jak w warunkach domowych można zdiagnozować łożysko i jak przeprowadzić naprawę. Szukam po internecie podpowiedzi konkretnie do nivy ale nie ma tego za dużo (tylko coś takiego znalazłem ale tłumacz się nie popisał, "ciężka polszczyzna" :wesoly: https://tdiesel.ru/pl/installation-of-doublerow-hub-bearing-on-the-niva.html ). Inną sprawą jest dokręcenie piasty do przegubu zewnętrznego bo ostatnio jak wymieniałem szpilki to wydawało mi się że bardzo lekko była dokręcona ta nakrętka i dociągnąłem ją na chama  :hihi: , teraz czytam gdzieś tam, że ona ma tak lekko być dokręcona  :hehe:  Jeszcze pytanie odnośnie tarczy przód. Bo ostatnio odkręciłem ją chyba  z piastą (zdjęcie poniżej) rozumiem że jak będę wymieniał tarcze to mam wybić szpilki i oddzielić piastę od tarczy czy wymienia się to z piastą?
 

Stycznia 04, 2021, 21:40:48 pm
Odpowiedź #2

Offline Apollo13_2010

Witam
Pierwsza spraw wymiana tarczy to demontaż całej piasty wybicie szpilek i ponowne założenie na niej tarczy (dokładnie tak jak myślałeś)
Druga sprawa dokręcenie śruby mocowania piasty powinno być z umiarem ale ten umiar to napewno ponad 18-20 Nm Ja tak dokręcał ostatnio. Podsumowując i tak prawie żaden mechanik na to nie patrzy tylko dociąga te śruby pneumatem. Ja dokręciłem pierwotnie na 18 potem dociągnęli na 20 ale i tak na przeglądzie  okazało się ze jedna strona jest luźna wiec dociągnę na 25Nm i myśle ze jest oki bynajmniej nie czuje na asfalcie żadnych dodatkowych wibracji i koło chodzi równo.
Pozdrawiam ale to i tak jest moja subiektywna ocena.
 

Stycznia 07, 2021, 17:54:05 pm
Odpowiedź #3

Offline Graz185

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Imię: Karol
  • Auto: Niva 1,7i 2009r + RR Sport
Na pewno te wartości które podałeś są ok? Wydaje mi się że powinno się je podzielić przez 10. Czyli dokręcenie piasty z siłą 20-25N. 250N to jest bardzo duża siła. Ja koła w nive dokręcam siłą 100N  :wesoly:
 

Stycznia 10, 2021, 10:11:29 am
Odpowiedź #4

Offline Apollo13_2010

Zgadza się mój błąd każda wartość bez jednego zera  :usmiech: To poniżej to Tłumaczenie z instrukcji serwisowej z autoprospect.ru: „Zainstaluj nową nakrętkę regulacyjną. Dokręcamy ją momentem 19,6 N.m (2,0 kgf.m), jednocześnie obracając piastę w obu kierunkach. Poluzuj nakrętkę regulacyjną i ponownie dokręć momentem 6,86 Nm (0,7 kgf.m). Następnie zwolnij nakrętkę o 20-25o. Sprawdzamy luz łożyskowy: powinien wynosić 0,02–0,08 mm. Nakrętkę zatrzymujemy wciskając jej kołnierz w rowki trzpienia zewnętrznego zawiasu napędu”
Pozdrawiam

I zaraz poprawie wpis