Autor Wątek: Stuki przy puszczaniu sprzęgła  (Przeczytany 98 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marzec 25, 2020, 22:46:57 pm
Przeczytany 98 razy

Offline klimex1

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Niva 4x4
  • Nr. tel: 603-203-089
Witam serdecznie,
Czy któryś z kolegów/koleżanek jest mi w stanie doradzić odnośnie następującego problemu?
Półtora miesiące temu kupiłem Nive rocznik 2008,blacharsko samochód jest ok,silnik chodzi jak zegarek a poprzedni właściciel krótko przed sprzedażą wymienił dwie komp. przednie półosie.
Problem jest w tym że przy zmianie biegów i mniej umiejętnym (mało płynnym) puszczeniu sprzęgła słychać jak trzaśnie coś w tylnej części (na odcinku reduktor-tylny most).
Wymieniłem główkę tylnego mostu na nową,półosie są dobre,nie wiele to dało.
Jeden krzyżak na tylnym walę był chwycony,również go wymieniłem i przesmarowałem wraz z pozostałymi krzyżakami,nie wiele to pomogło.
Ściągnąłem  reduktor i rozebrałem, koła zębate są ok,wymieniłem łożyska na nowe,wyeliminowałem osiowe ruchy łożysk w  obudowie (chyba to wada konstrukcyjna),poskładałem i nadal stuka no może trochę mniej.
Proszę o podpowiedź czy to tak ma być z racji niskiej tolerencji na luzy,czy jest coś popsute?
Proszę też mi podpowiedzieć czy wycie reduktora to standard (przy hamowaniu silnikiem robi się głośniejszy aniżeli silnik ciągnie)?   
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

pozdrawiam i dziękuje
Łukasz
 

Marzec 26, 2020, 14:23:01 pm
Odpowiedź #1

Offline niva 2005

 

Marzec 26, 2020, 18:54:08 pm
Odpowiedź #2

Offline klimex1

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Niva 4x4
  • Nr. tel: 603-203-089
Kolego,jeżeli zabieram się za rozbieranie reduktora i wymieniam sam główkę tylnego mostu to raczej poduszki są pierwszą rzeczą na która zwracam uwagę.
To słychać z układu napędowego,z jakiegoś luzu na zębach.
Chyba  że niesie się to od sprzęgła,bądź od skrzyni biegów,tego nie ogarniałem.