Autor Wątek: Oleje przekładniowe i silnikowe  (Przeczytany 744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marzec 25, 2019, 18:21:43 pm
Przeczytany 744 razy

Offline Apollo13_2010

Troszkę tutaj pusto może faktycznie jest to banalna tematyka i każdy "Niviarz" wie co jak i gdzie, no ale dla formalności może coś na ten temat zwłaszcza jeśli chodzi o przekładnie reduktor i mosty. Tu już zaczynają się rozbieżne teorie i praktyki. Katalogi podają jedno a życie weryfikuje to w inny sposób przez systematyczne zużywanie się w/w podzespołów i system ich używania przełożony na warunki eksploatacji.

Przykład olej do przekładni skrzyni i mostów: katalog podaje 75W90 GL-5 czy ktoś na takim rzadziutkim oleju jeździ? Ja np. cały czas leje 80W90 GL-5 do mostów i reduktora, a do skrzyni nawet 85W140 Gl-5 :usmiech2:

Silnik-owo pewnie jak większość 10W40, ale jak jadę latem przy wysokich temperaturach gdzieś w mega trudny teren i Niunia będzie się przepracowywać to zastanawiam się czy przypadkiem nie zalać 10W50 albo 10W60. Na planowaną wyprawę do Albanii chyba zaleje 10W50. Myślicie że to dobry pomysł?
 

Lipiec 31, 2019, 20:05:38 pm
Odpowiedź #1

Offline Banan

Dlaczego 10W40? Pełen syntetyk najlepszy ja stosuję 5W40 jest tak mała różnica w cenie co do pól syntetycznego, że nie widzę sensu, i w wyższych temperarurach tak samo lepiej się spisuje ( brak nagarów) w zimie lepszy rozruch i praktycznie natychmiastowe smarowanie, a i hydropopychacze lepiej pracują. Co do 10W60, gneralnie silnik ze sprawnym układem chłodzenia nie rozgrzewa się ekstremalne 40 starcza 50, 60 to albo na tropiki, albo rzeczywiście już do sportu i wyczynowo.
 
Podziękowali za ten post: satyr3

Sierpień 22, 2019, 08:46:36 am
Odpowiedź #2

Offline Apollo13_2010

5W40 jest trochę rzadszym olejem zwłaszcza po rozgrzaniu i brak osadów mineralnych fakt ale czy dobrze współpracuje z papierowymi uszczelkami zwłaszcza po dobrym rozgrzaniu i rozrzedzeniu  :mysli: czasem lubi nadmiernie cieknąć. Poza tym producent nie przewiduje takiego nawet w najnowszych modelach a dokładność smarowania w tych silnikach miał by nawet 20w... jak w maluch  :oczko: Co do temperatury i oleju 10W50 czy 10W60 jak pisałem na wypad w wakacje do Albani a ciotkę górki i temp ponad 40st dadzą radę najsprawniejszemu chłodzeniu zwłaszcza w Nivie. Natomiast wszytko zależy co kto uważa dla Nivy za codzienna eksploatacje bo moja na 10W40 jeździ 80% górzysty i błotny teren a pozostałe 20% asfalt i wiejskie drogi
 

Wrzesień 26, 2019, 13:05:02 pm
Odpowiedź #3

Offline bogus

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Auto: niva
a jaki olej do wspomagania kierownicy
 

Wrzesień 28, 2019, 20:58:48 pm
Odpowiedź #4

Offline bogus

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Auto: niva
nikt nie wie? nie chce pomóc?
 

Październik 02, 2019, 08:47:03 am
Odpowiedź #5

Offline niva 2005

 

Październik 02, 2019, 09:41:46 am
Odpowiedź #6

Offline Banan

Ładunia taki zaleca :P
Układ wspomagania kierownicy
Pentosin Hydraulic Fluid CHF 11S VW52137 od
-40 do +45 °C
 

Październik 08, 2019, 11:21:04 am
Odpowiedź #7

Offline bogus

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Auto: niva
ATF    ale najlepiej Dexron III czy  Dexron II chce być pewny że wleje dobry
 

Październik 09, 2019, 15:16:03 pm
Odpowiedź #8

Offline bogus

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Auto: niva
 

Październik 10, 2019, 10:19:50 am
Odpowiedź #9

Offline niva 2005

lej...kazdy z tych dobry/ :usmiech:
 
Podziękowali za ten post: satyr3